Zoeken
  • Eat&Sea

Burn-out: hoe te voorkomen met orthomoleculaire therapie

Bijgewerkt: okt 20



Ik ben blij dat de media in Nederland steeds meer het taboe op stress en burn-out in Nederland doorbreken.


Natuurlijk is het als werkgever belangrijk om rekening te houden met de werkdruk van werknemers. Ook de persoonlijke mind-set van werknemers en psychologische en emotionele factoren zijn van invloed op de preventie van burn-out.

Het aanpassen van jouw dieet / voedingspatroon en (tijdelijke) voedingssupplementen zorgt voor een relatief eenvoudige en effectieve manier om een burn-out te voorkomen.

Uitputting en vermoeidheid zijn symptomen waar vaak als eerste aan gedacht wordt wanneer we het hebben over burn-out. Het doet een beetje denken aan een Iphone batterij die na een aantal keer gebruik niet meer goed oplaadt en eigenlijk al vrij snel leeg is, zelfs na kort gebruik.

Maar er zijn ook andere symptomen zoals: langzaam denken/bewegen, gebrek aan prestaties - in sport, lage licht- en geluidstolerantie, veranderende menstruatie, depressieve gevoelens, toenemende conflicten op het werk, slaap problemen, gebrek aan reactie, verhoogde inname van alcohol en drugs en het isoleren van zichzelf.

Stress beïnvloedt jouw darmen en 'goede' darmbacteriën zijn fundamenteel bij stressvermindering.

Met mijn hulp ga jij de juiste dingen eten en krijgt je darm weer meer "goede" bacteriën waardoor de darm weer beter kan functioneren en je lichaam effectiever om kan gaan met stress.

Persoonlijke voeding is de sleutel.

Misschien doe je al aan yoga of mindfulness, werk je minder of effectiever en wandel je met regelmaat. Super! Dit zijn geweldige manieren om de negatieve effecten van stress te verminderen. Gezonde voeding is een belangrijke anti-stress brandstof voor je lichaam en zou altijd deel moet uitmaken van een burn-out-preventieplan of -behandeling.

De focus zou meer op de preventie van burn-outs moeten komen te liggen en aangepaste voeding en lifestyle zouden hierin een belangrijke rol moeten krijgen.

Ik raad het af om zelf aan de slag te gaan met supplementen zonder de begeleiding van een orthomoleculair therapeut of arts omdat de aanpak van burn-outs voor iedereen verschilt. Hetzelfde geldt voor het veranderen van jouw dieet. Een dieet dat afgestemd is op jouw individuele behoeften is veel effectiever en zal daarnaast minder ongewenste bijwerkingen veroorzaken.


Wil je meer weten over mijn behandelingen neem dan een kijkje op mijn website eatandsea.nl. Heb je last van een burn-out of zit je er tegen aan en wil je graag profijt van de positieve effecten van gepersonaliseerde voeding en orthomoleculaire therapie? Stuur dan een mailtje naar info@eatandsea.nl maak een afspraak via deze link.

Wil je als bedrijf een grotere focus op de preventie van burn-outs en wil je meer informatie over de Ontstress-Sessies neem dan contact op via e-mail voor een op maat gemaakt plan.


Annet



Burnout: how to prevent through orthomolecular therapy


Glad to notice that the media in the Netherlands are increasingly breaking taboo on stress and burnout in the Netherlands.


Personal mindset and psychological and emotional factors are of influence in development of burnout. Nutrition and orthomolecular intervention is a great way to prevent burnout or treat burnout.

Adjusting your diet/food pattern and (temporary) nutritional supplements allow for a simple and effective way to prevent a burnout and can be life changing!

Exhaustion and tiredness are symptoms that are often the first symptoms of burnout that come to mind. That's like an Iphone battery that simply leaks energy and refuses to recharge to its initial energy level. But other symptoms like: slow thinking/movement, lacking performance-in sports, low sound tolerance, changing menstruation, depressive feelings, increasing conflicts at work, sleep issues, lack of reaction, increased alcohol and drugs intake and isolating one-self are also defining symptoms of a burnout.

The intestinal bacteria are essential in reducing stress

Providing your body with the nutritional substances it needs is of pertinent importance when your body has been subjected by long term or acute stress.

With my help you will eat the right things and get your intestinal “good” bacteria populated, nurtured and properly working again.

Maybe you are already doing some yoga, mindfulness, working less/more efficient or you are walking on a daily basis. Great! These are effective ways to reduce stress! Healthy nutrition is your stress-reduce-fuel. I strongly recommend to refrain from self-medication with supplements and get the professional guidance of an orthomolecular therapist. The same counts for changing your diet. You will definitely benefit more from a personalized diet and orthomolecular therapy that is actually honoring/working for your personal digestion.


If you would like for me to help you personally to recover from a burnout, or if you think you are on the verge of a burnout, fill out the contact form on eatandsea.nl me or book an intake session. If you're a company and you would like to invest in the prevention of burnout contact me at eatandsea@outlook.com.


Annet



257 keer bekeken